19:13

Znamy się - gra z cyklu jak bardzo do siebie pasujemy


Dziś przychodzę z kolejną recenzją gry od firmy MDR z ilustracjami Andrzeja Mleczki. Tym razem na wstępie chcę opisać swoje spostrzeżenia odnośnie gry. Jest to fajny sposób na spędzenie wspólnie czasu jak i gra na imprezie ze znajomymi, z resztą jak wszystkie z tej serii. Jednym z plusów tej gry jest to, że możemy ją modyfikować na różne sposoby, jak i grać zgodnie z instrukcją. Karty z planszy o różnych kategoriach również możemy inaczej wykorzystać, gra nas nie ogranicza do schematu, a pozwala nam na sporą kreatywność co uważam za duży plus. No ale kochani, nie ukrywajmy że jednak perfekcyjne są ilustracje, które w zabawny sposób pokazują pewne realia.

Elementy Gry:

Oczywiście w pudełku zajdziemy instrukcję, pionki, karty z kategorii znamy się, psychotest, skojarzenia oraz co wybierasz? W zestawie też jest klepsydra, tabliczka z butelką, tabliczki do rysowania, flamastry, ściereczka, żetony kupidyn i nagroda dla zwycięzcy - czyli listy zachcianek.

Gra dla jednej pary :

Karty umieszczamy w stosach na planszy, którą wcześniej rozkładamy. Każdy z graczy dostaje tabliczkę i flamaster oraz wybiera pionek. Gracze poruszają się zawsze o jedno pole do przodu i wykonują zadania przypisane do pól - czyli kolor pola = kolor karty. Zielone pole natomiast oznacza konieczność wylosowania konkurencji za pomocą butelki. Za poprawną odpowiedź dostajemy 2 żetony Kupidyn, a gracz który pomógł zdobyć drugiemu żetony, sam w nagrodę dostaje jeden z nich. Zakończenie gry to moment w którym gracze znajdują się na ostatnim polu swoich ścieżek, a następnie zliczają zdobyte żetony i osoba która zdobyła ich więcej wygrywa. I w tym momencie wkracza lista zachcianek, każda z zachcianek, ma zliczoną ilość kupidynków i gracz który wygrał ma możliwość wybrania i zaznaczenia tylu zachcianek na ile go stać.


Gra dla 2-4 par :

Gracze z jednej pary nie mogą siedzieć obok siebie, a grę rozpoczyna kobieta z pary o najkrótszym stażu. Najpierw za pomocą butelki losuje konkurencje, następnie pobiera kartę i ze swoim partnerem przystępuje do zadania. Gdy konkurencja zostaje zaliczona, gracz który ją wylosował może poruszyć się na przód, jeśli jednak zadanie zostanie źle wykonane, gracze zostają na swoich polach. Kiedy kończy się gra? Mianowicie wtedy gdy jednej pary, wszystkie pionki pojawią się na końcowym polu. Jednak gdy jedna osoba z pary będzie czekać na drugą, nadal może brać udział w grze, jednak nie może się przesuwać a za każde zaliczone zadanie to partner przesuwa się o jedno pole.


Karta znamy się :

Gdy wybierzesz tą kartę, musisz jeszcze raz zakręcić butelką aby wybrać pytanie, ten kolor butelki który wypadnie, wskazuje na dane zadanie. Gracz odczytuje pytanie na głos "Pytanie dla niej" - czyta kobieta, a "Pytanie dla niego" mężczyzna. Po odczytaniu gracze zapisują swoje odpowiedzi na tabliczkach, zgodna odpowiedź to zadanie wykonane.


Karty skojarzenia:

Tą kartę kładziemy rysunkiem do góry i na tabliczkach zapisujemy maksymalnie 6 skojarzeń związanych z rysunkiem, jednak nie mogą to być jego elementy. Zadanie jest zaliczone wtedy gdy para ma przynajmniej 2 takie same skojarzenia.


Karty Co wybierasz? i Psychotest :

Kobieta czyta pytanie dla niej, a facet dla niego. Po odczytaniu pytania, gracze zapisują swoje odpowiedzi na tabliczkach a zgodna odpowiedź oznacza zaliczone zadanie. W psychotest jest ta różnica że nie ma podzielonych pytań a karty po prostu są czytane na głos.

Moja modyfikacja gry, wyglądała tak, że gdy graliśmy w dwie pary, graliśmy na żetony i plansze jak dla jednej pary, byśmy mogli dłużej cieszyć się grą. A wy mieliście już okazje w nią grać?

1 komentarz:

  1. Nie słyszałam o tej grze wcześniej, ale generalnie uwielbiam planszówki więc z mężem chętnie wypróbujemy tę grę!:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 kahsDesign , Blogger